PR Akadémia

Kezdőlap/PR Akadémia
PR Akadémia 2017-04-28T07:21:12+00:00

A PR Akadémia a public relations professzionális művelőinek (vezetők, szeniorok és juniorok) nagy nyári találkozója, ahol a szakma aktuális kérdéseit, legégetőbb kihívásait tárgyaljuk meg. A legkiválóbb magyar és külföldi szakemberek tartanak előadásokat – esténként pedig kötetlen formában lehet tovább vitatkozni. Mindemellett az Akadémia kiváló lehetőség arra, hogy a mesterség (szakma? művészet?) különböző generációi kapcsolatokat építsenek egymással.

 

A forma nem új. PR Akadémiát 1995-ben rendeztek először Magyarországon: ez volt a kelet-európai országok szakembereit vendégül látó Central European Public Relations Academy (CEPRA). Nagy szünet után, 2007-ben rendezte meg először a Magyar Public Relations Szövetség a csíkszeredai Sapientia Egyetemmel közös nyári PR egyetemét, ahol öt éven keresztül nagy érdeklődés mellett került sor erre a szakmai rendezvényre.

 

A székelyföldi egyetemet 2014-ben már magyarországi rendezvény váltotta fel. Az első nyári PR Akadémiát 2014 júliusában rendezte meg a MPRSz, a Pécsi Tudományegyetemmel közösen – mivel új minőséget kívánt teremteni a public relations hazai kommunikációjában. A kellő szakmai színvonalat a legnevesebb, Magyarországon és külföldön élő előadók részvétele biztosította.

 

A következő évben is Pécsett vendégeskedett a PRA – majd 2016-ban Sopronba költözött, a Nyugat-magyarországi Egyetemre (ma: Soproni Egyetem). Ezen ismert és jelentős szóvivők, neves elméleti szakemberek és PR cégvezetők mutatták be tapasztalataikat, kihívásaikat és megoldásaikat. Ezúttal külföldi előadók is megtisztelték az Akadémiát: a londoni CIPR szövetség alelnöke, az osztrák PR-szövetség egyik vezetője, valamint egy erdélyi kreatív műhely alapító tulajdonosa.

 

Mindegyik PR Akadémia előadásiból tudományosan is jegyzett tanulmánykötet született. (Az első kötet már elfogyott, a következő két kötet példányai még kaphatóak.)

 

2017-ben három vezető téma köré szerveződik a PR Akadémia. Ezek:

ALTERNATÍV IGAZSÁGOK VS. PR: a manapság veszélyesen elterjedő hamis hírek, média-hazugságok hatása a PR-re és a társadalomra;
A DIGITÁLIS PR AZ INTEGRÁLT KOMMUNIKÁCIÓBAN: a digitális eszközök, a Big Data, a chatbotok szerepe és hatásának mérése a public relations-ben;
KOMMUNIKÁCIÓ A TURISZTIKAI ÜZLETÁGBAN: az új pr-eszközök felhasználása a turizmus kommunikációjában.

 

A vezető magyar szakemberek, egyetemi tanárok mellett neves külföldi személyiségek is előadnak az Akadémián. Itt lesz az International Communications Consuktancy Organisation (ICCO) elnöke, a Holmes Report főszerkesztő-vezérigazgatója, valamint a Digitalis Reputation vezérigazgatója.

 

A részletes programot és az előadók bemutatkozását a megfelelő rovatcímek alatt lehet megtekinteni.

 

Kapcsolat:

Dr. Sós Péter János, fő szervező: sos.peter.janos@mprsz.hu

Bertalan Erika, szervező titkár: bertalan.erika@mprsz.hu