Újra Pécsett a PR-szakma elitje

Kezdőlap/Hírek 2015/Újra Pécsett a PR-szakma elitje

Újra Pécsett a PR-szakma elitje

Megnyitotta kapuit a második PR Akadémia Pécsett. A szakma harminc neves képviselőjét felvonultató, háromnapos előadássorozat a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) és a pécsi egyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Karának (FEEK) közös rendezvénye. Az idei év kiemelt témái a vállalatok társadalmi felelősségvállalása (CSR) és a társadalmi konfliktusok kezelése.

Bár először csak egy alkalommal terveztek, de az eredményeket látva ma már évtizedeken át tartó hagyomány megalapozását sem tartják kizártnak a PR Akadémia szervezői – hangzott el a tegnap elstartolt rendezvényen. A megnyitóbeszédeket Sós Péter János, az MPRSZ elnökségi tagja, Nemeskéri Zsolt, a FEEK dékánja és a videóüzenetben bejelentkező Lakatos Zsófia MPRSZ-elnök tartották, az ügynökségi és a vállalati szférát és a felsőoktatást egyaránt képviselő, közel százfős hallgatóság előtt.

A program folytatásában elhangzott, a PR egy folyamatos változásra és megújulásra ítéltetett szakma, hiszen ezek nélkül egyáltalán nincs létjogosultsága. Ennek szellemében az egyes részterületek leghozzáértőbb képviselőit hívták meg a szervezők a háromnapos előadássorozatra, lehetőséget teremtve az érdeklődőknek az új megközelítésmódok, friss ötletek begyűjtésére és szakmai eszköztáruk felfrissítésére. A résztvevők között szép számmal megjelenő egyetemisták pedig a PR-esek új generációját képviselik, akik az Akadémián kitűnő lehetőséget kaptak a kapcsolatrendszerük megalapozására.

A szakmai programok tematikus csoportok köré szerveződnek: a PR jövője és legfontosabb fejlődési irányai, a vállalatok társadalmi felelősségvállalásában rejlő, kihasználható lehetőségek és a társadalmi konfliktusoknak a PR-szakma és a média eszközeivel történő kezelése egyaránt terítékre kerül. Az előadók sorában megtaláljuk többek között Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkárt, Sarlós Gábort, az angliai Wolverhampton egyetemének tanárát és Magyar Henriettát, a Tesco CSR-stratégiájának kidolgozóját. Rajtuk kívül számos más vállalati PR-szakember és egyetemi kutató gondoskodik a színvonalról.

Az idén 25. születésnapját ünneplő Magyar PR Szövetség az Akadémia idején adott át egy fontos kitüntetést: szakmai erényeiért és a szövetség érdekében végzett munkájáért örökös taggá fogadta Ferling Józsefet.

A szakmai eseményeket a tavalyihoz képest még több kötetlen, az ismerkedést és a kapcsolatépítést megkönnyítő kiegészítő rendezvény kíséri. Közös vacsorák, kirándulás és kulturális program is szerepel az Akadémia órarendjében. Ezeken nem csak a szakma képviselői találkozhatnak egymással, hanem a PR iránt érdeklődő egyetemisták és fiatalok is megtanulhatják a networking alapjait.

A PR Akadémia növekvő rangját jelzi, hogy a támogatók sorában megtalálható a pécsi önkormányzat és a megye egyik legnagyobb iparvállalata, a Lafarge Magyarország Kft. Valamennyi szereplő egyértelmű célja, hogy a megnyitón elhangzottakat valóra váltva a rendezvény valódi hagyománnyá váljon, és évről-évre Pécsre csábítsa a szakma elitjét.

2017-04-09T08:39:07+00:00